Siste nytt fra styret

Vi er godt i gang med høsten og møter på Odden og Utvandrermuseet. Nå i oktober blir alle møtene på Utvandrermuseet, da lokalene på Odden er opptatt ifbm En Hamar Krønike.

En Hamarkrønike er et vandreteater som museet setter opp på Domkirkeodden. Historien handler om reformasjonen og rollen som biskop Mogens på Hamar hadde som siste katolske biskop i Norge. Vi som forening er involvert ved at vi bidrarmed telt som kulisser i spelets første scene og ved at vi kan være med som levende kulisser i bakgrunnen i nevnte scene. Oppgaven vår er å stille opp i historisk antrekk og se fine ut i bakgrunnen. Det er satt opp et bord og benker i det ene teltet, som skal være vår arena. Etter at scenen er ferdig kan vi fritt følge publikum og se resten av forestillingen. Ønsker du å være med som levende kulisse send en e-post til middelalderforening@gmail.com med hvilke dager du kan og vil være med. (Mer info, se fb). Kan også legge til at vi har medlemmer som bidrar både på og bak scenen i større og mindre roller.

Styret jobber med å få lagt siste kortene i kabalen med aktiviteter på medlemsmøtene før jul, når denne er klar så legger vi ut mer detaljer. Inntil det må dere bare følge med på facebook for tema for hver enkelt kveld. Vi kan avsløre at vi jobber med både gryter og tråd, og at det blir både til egen glede og til foreningens nytte. Det jobbes også med å få til en arbeidshelg før jul, nærmere bestemt 25.-26.november. Vi har ikke landet helt hva vi fyller helga med, men sett av datoene allerede nå 😊

Det har vært hyggelig å se noen nye ansikter på de siste møtene våre og vi ønsker nykommerne velkommen. Det er startet en liten presentasjonstråd på facebook gruppa vår og vi håper at alle tar seg noen minutter og legger igjen et lite innlegg der sånn at vi kan bli litt bedre kjent med alle.

Vi ser frem til en aktiv høst og gleder oss til å møtes på medlemskvelder.

Forrige

God jul og godt nytt år!

Neste

Nytt fra styret September